Chili con carne

Dziś z okazji tego, że moi rodzice do mnie przyjechali postanowiłem ich oczywiście ugościć.
Długo nie mogłem się wymyślić co im przyrządzę.
Ostatecznie zdecydowałem się na Meksyk.

SKŁADNIKI (4 porcje): 
  • 500 g mielonej wołowiny 
  • puszka pomidorów razem z zalewą 
  • przecier pomidorowy – ok. 100 g 
  • puszka kukurydzy 
  • puszka czerwonej fasoli 
  • czerwona papryka 
  • papryka chili 
  • suszone pomidory – ok. 15 
  • czerwona cebula 
  • 3-4 ząbki czosnku 
  • 2 łyżki ciemnego sosu sojowego 
  • przyprawy: chili, oregano 
  • oliwa 
  • pół szklanki wody 
  • do wyboru: nachosy, placki tortilla, ryż 
Na patelni rozgrzać oliwę, następnie zeszklić cebulę, dodać czosnek, papryczkę chilli, paprykę, chilli i oregano i mieszając smażyć około 1 minuty. Dodać zmieloną wołowinę.
Gdy mięso już będzie wysmażone dodać sos sojowy.
Potem dodać pomidory z zalewą i przecier pomidorowy i dobrze wymieszać. Dodać soli i pieprzu do smaku, a następnie dusić pod przykryciem około 20 minut na słabym ogniu, co jakiś czas zamieszać.
Dodać pokrojone suszone pomidory, odsączoną kukurydzę i fasolę i gotować pod przykryciem jeszcze jakieś 5-10 minut.
Pod koniec gotowania, podlać potrawę wodą, tak aby powstało trochę gęstego sosu.
Ja podałem moje chili z pikantnymi nachosami i zawinięte w placki tortilli.

Wyszło po prostu znakomite! I to nie tylko moje zdanie, więc z czystym sumieniem polecam

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WS | x.