Domowej roboty musztarda

Moje studia zaskakują mnie z dnia na dzień.
Wczoraj miałem możliwość zrobienia musztardy. 
Nie wiem jak ma się ona do mojego kierunku, ale wszystko co związane z kuchnią mnie cieszy.

Składniki:
  • gorczyca biała 60 g
  • ocet winny 75 g (jeśli używamy octu spirytusowego, mieszamy go w stosunku 1:1 z wodą)
  • cukier 20 g
  • sól 6 g
  • oliwa z oliwek q.s 
  • przyprawy ok. 3 - 4 g
  • woda 50 ml
Wykonanie:
Odważoną gorczycę mielimy w młynku do uzyskania tzw. mączki. Do naczynia w którym będziemy wszystko blendować wlewamy ocet i dodajemy gorczycę i mieszamy. Dodajemy wodę a następnie oliwę w takiej ilości, aby uzyskać emulsję. Potem kolejno wsypujemy cukier, sól i mieszamy. Na koniec dodajemy przyprawy w łącznej ilości 3-4 g. Tak naprawdę od nas zależy, jakich użyjemy. Ja skorzystałem z: czosnku granulowanego, majeranku, estragonu, cebuli suszonej, koperku, papryki słodkiej i gałki muszkatołowej. Wszystko razem blendujemy ok 15 minut. Im dłużej tym lepiej. I tym sposobem otrzymujemy własną musztardę :)

Foto robione w warunkach spartańskich :D


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WS | x.