Naleśniki ze szpinakiem i serem feta z prażonymi pistacjami

Choć jestem miłośnikiem naleśników na słodko - te wytrawne depczą im po piętach i im częściej takie jem, tym smakują mi coraz bardziej.
Szpinak i feta to połączenie które staje się powoli klasykiem. Każdy już chyba próbował tej kombinacji. Ja dorzucam do niej ukochane orzechy i tym sposobem mój obiad staje się tykającą, bombą smaku ;)


Na naleśniki (6-7 naleśników):
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mleka
  • niecałe pół szklanki wody mineralnej
  • 2 jajka
  • oregano, bazylia, sól
  • oliwa do smażenia

Składniki zmiksować, na patelni rozgrzać oliwę i smażyć naleśniki z dwóch stron do zrumienienia.

Na farsz:
  • 450 g szpinaku (u mnie cały w liściach, ale może być też rozdrobniony)
  • pół kostki sera feta
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz
  • oliwa

Szpinak jeśli mrożony, rozmrozić - ja to robię w garnku na małym ogniu, pod przykryciem.
Cebulę, czosnek drobno posiekać, zeszklić na patelni na rozgrzanej oliwie. Następnie dodać szpinak oraz drobno pokrojony ser feta. Potrzymać to wszystko na małym ogniu aż rozpuści się ser i całość ładnie się połączy.
Farsz nakładać na środek naleśnika, rozsmarować i zwijać jak krokiety.

Dodatkowo:
  • bułka tarta
  • jajko
  • około 50 g pistacji

Pistacje drobno posiekać i uprażyć kilka minut na małym ogniu.
Jajko rozbełtać, obtaczać w nim naleśniki a następnie delikatnie w bułce tartej i pistacjach (mi pistacje coś nie chciały się przyklejać, bo chyba były za grubo posiekane, ale za to posypałem nimi naleśniki już na talerzu). Na rozgrzanej oliwie obsmażyć naleśniki z każdej strony po kilka minut.


Smacznego sobotniego popołudnia! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WS | x.