Kurczak w sosie curry z ryżem

Sesja w pełni rozkwitu, a ja marzę o wakacjach.
Chyba prawidłowo?
No nie mogę inaczej, bo za każdym razem gdy sięgam do pewnego koszyczka, pełnego kolorowych przypraw, wspomnienia wracają jak bumerang.
A jeśli chodzi o tytułowego kurczaka?
To jedno z moich ukochanych dań.
Curry zużywa się w mojej kuchni z prędkością wyczerpywania się zapasów wanilii czy cynamonu.
Tak, tak to jedna z moich ulubionych przypraw.
Nie mówiłem jeszcze tego, jak to możliwe? ;)

photo by: Samuraj

Zabawne, że niejednokrotnie przygotowywałem to danie i nigdy go nie sfotografowałem. Dziś mój przyjaciel i szef kuchni "Samuraj" poprosił mnie o przepis. Zdjęcia są Jego autorstwa i jest to kurczak curry w wersji soft. Ja robię zazwyczaj ostrzejszego, o czym On mógł się przekonać :D

Składniki (na 2 porcje)
  • 2 piersi z kurczaka
  • 2 woreczki ryżu
  • pieczarki
  • papryka słodka (wersja Samuraja)
  • przyprawa curry
  • cebula
Sos:
  • 2 kostki rosołowe
  • 500 ml wrzątku
  • 3 łyżki mąki
  • papryka ostra mielona (wersja ostrzejsza)
Wykonanie:

Kurczaka pokroić w kostkę, polać oliwą, posypać przyprawami  i tak odstawić na kilka godzin (jeśli nie ma na to czasu można pominąć, ale mimo to polecam żeby pozwolić mięsu poleżeć trochę w marynacie).
Ugotować ryż w osolonej wodzie wg przepisu na opakowaniu.
Cebulę wrzucić na rozgrzaną na patelni oliwę lub olej i chwilę przesmażyć. Następnie dodać kurczaka, pieczarki, paprykę pokrojoną według uznania i smażyć pod przykryciem około 10 minut.
W międzyczasie przygotować sos - rozpuścić kostki rosołowe we wrzątku i dodać całe opakowanie przyprawy curry i wymieszać. Następnie dodać mąkę i blendować aż uzyskamy aksamitną konsystencję. Dodać ostrą, mieloną paprykę i wymieszać.
Wylać sos na patelnię, zamieszać i potrzymać 2-3 minuty na małym ogniu, ciągle mieszając.

photo by: Samuraj

photo by: Samuraj

Smacznego! :)


4 komentarze:

  1. Ja za to niecierpię curry, zapachu tej przyprawy niczym sie nie da zmyć z rąk. Ble

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Curry jest jedną z najbardziej brudzących przypraw :D No ale jeśli chodzi o jej smak - kwestia gustu :) Ja go uwielbiam i chciałbym kiedyś pojechać na turecki targ, gdzie jest mnóstwo przypraw :)

      Usuń
  2. Ja nie lubię sosu curry, zawsze wydaje mi się taki mdły jakiś. Z chęcią bym zjadł takiego kurczaka z ryżem ale na pikantnie lub zioło bardziej ;)
    W ogóle z tobą to się nie da w ogóle skontaktować, mój drogi :P Szkoda, ale oczywiście nie zmuszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia gustu i ewentualnie umiejętności przygotowania. Tak samo ze szpinakiem, jeśli nieodpowiednio go doprawisz, będzie mdły i nijaki.

      Usuń

© Agata | WS | x.