Kawowy jogurt

Halo, czy jest tu jakiś kawosz?
Jeśli podzielacie moje uwielbienie do tego jedynego w swoim rodzaju napoju, to mam coś specjalnie dla Was.
Gęsty, kremowy, kawowy jogurt home made?
Chyba nie muszę już Nikogo przekonywać ;)
Jest to swego rodzaju odwet za wczorajszy napój, który nawet koło jogurtu nie stał.


Składniki ( na jedną porcję)
  • 180 g jogurtu naturalnego ( najlepiej jakiegoś gęstego, u mnie Zott )
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1/3 szklanki mleka ( plus trochę mleka do spienienia )
  • łyżeczka brązowego cukru
  • cynamon

Kawę wsypuję do szklanki, zalewam odrobiną gorącej wody (tak żeby się rozpuściła) a następnie dolewam mleko. Jogurt wlewam do wysokiego naczynia, dodaję cukier, cynamon i rozpuszczoną kawę, a następnie mieszam mikserem około minuty na wysokich obrotach.
Jogurt przelewam do szklanki, dodaję trochę spienionego mleka (dzięki temu jest cudownie kremowy ;)) i posypuję cynamonem.



Udanego dnia! :)



3 komentarze:

  1. Wszystko pięknie, kocham jogurty kawowe, kocham jogurty, kocham kawę. Cynamonu nie znoszę, ale że hamuje apetyt, to go dosypuję do kawy.
    Ale ten cukier (który działa odwrotnie niż cynamon)? Jogurt naturalny z cukrem? Pyszna kawusia z cukrem?! Toż to zbrodnia przeciwko ludzkości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wersja na słodko z większą ilością energii :P Dzisiaj jakoś wyjątkowo miałem ochotę a brązowy cukier i tak jest mniejszym złem :D

      Usuń
  2. Mniam! Trzeba wypróbować przepis jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS | x.