Słowacki vyprazany syr, hranolky i tatarská omáčka

Witam i gorąco pozdrawiam ze słonecznej Słowacji. Wyjechałem na tygodniowe wakacje do Tatralandii. Niestety jeszcze nie z moim Kociakiem. Nasz wyjazd dopiero za 2 tygodnie. Zawsze podczas pobytu na Słowacji staram się zjeść vyprazany syr. Dziś postanowiłem go zrobić sam na obiad.

Składniki:
  • ser (taki, który się rozlewa i pod wpływem temperatury nie robi się "gumowy", ja używam Goudy)
  • jajko
  • bułka tarta 

TATARSKA OMAĆKA:
  • 5 łyżek majonezu
  • 2 łyżki jogurtu
  • ogórki konserwowe lub kiszone (sporo, tak aby majonez je oblepiał)
  • łyżeczka czosnku suszonego
  • pieprz
  • sól
  • cukier


VYPRAZANY SYR:
Ser kroimy na ok 1,5 cm plastry. Jajko mieszamy z odrobiną wody. Panierujemy w jajku i bułce tartej. Smażymy ser na rozgrzanym oleju.

TATARSKA OMAĆKA:
Pokrojone w drobną kosteczkę ogórki mieszamy z majonezem, jogurtem i przyprawami. Odstawiamy do lodówki.

Ser podajemy z hranolkami, czyli frytkami i obok rozlewamy sos.
To moja ulubiona potrawa na Słowacji. Można tam też kupić specjalny ser do wyprażania.  


6 komentarzy:

  1. Uwielbiam taki ser... Niebo w gębie. Sama niedawno go robiłam. Mam nadzieję, że wyjazd udany.
    Pozdrawiam Nimrodel

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepis! Mimo, iż nie posiadam wyjątkowych umiejętności kulinarnych udało się przygotować danie :)

    http://oh-and-ah.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie to bylo ulubione jedzenie w Popradzie Słowackim !

    OdpowiedzUsuń
  5. ...i obowiązkowo z zimnym i pysznym Tatranem !

    OdpowiedzUsuń
  6. 35 year old Business Systems Development Analyst Kleon Pullin, hailing from Frontier enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and Sewing. Took a trip to Sceilg Mhichíl and drives a Defender. Informacje dodatkowe

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS | x.